Analog photographyDigital photography

Jeppy Mortellaro

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Jeppy Mortellaro was born in Sicily in 1981. His story could seem simple. A story that talks about strong roots, family and wonderful places. His story talks about contemporary photography. He bought his first digital camera in 2012 and he feeds himself with images. Printed paper and internet. He is a self-taught.

He looks at the image with naivety. He lives it. He is left surprised by the truthfulness of his ideas, the same ones that he is now implementing by accompanying the reader to make their selves at home in his images in order to enjoy the colors and the non-colors and the people portrayed. His photos are not stolen but reasoned compositions.

“From here the passage to analog was an easy step that today I still consider really important, a sort of school that lets me concentrate more on the moment to capture, removing that will of “easy shot” proper of the digital era.”

The alternation of the means of shooting is not a concern of comfort, but a continuous challenge to get something unexpected that makes him at the same time author and viewer in front of his work. Women are the human beings he prefers because he can find in her sensuality and simplicity: his story.

“I recommend don’t remove wrinkles, it took me 50 years to get them!”
– Anna Magnani (speaking with the photographer)

Bio
“My name is Jeppy Mortellaro,I’m italian.It’s a few years I approached to photography and in the last period I experimented the analog. I don’t aspire to a technically perfect picture, I try to focus on a concept, an idea or even a dream.”

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in Italian

Jeppy Mortellaro è nato in Sicilia nel 1981. La sua può sembrare una storia semplice. Una storia che parla di radici forti, famiglia e posti incantevoli. La sua storia parla della contemporaneità della fotografia. Compra la sua prima digitale nel 2012 e si ciba di immagine. Carta stampata, internet. è un autodidatta.

Guarda all’immagine con ingenuità. La vive. Si lascia sorprendere dalla veridicità delle sue idee, le stesse che adesso mette in pratica accompagnando il lettore ad accomodarsi nelle sulle immagini a godere dei colori o non colori e delle figure umane ritratte. I suoi non sono scatti rubati, ma composizioni ragionate.

“Da qui il passaggio all’analogico è stato un passo facile che ad oggi considero per me importantissimo, una sorta di scuola che mi permette di concentrarmi maggiormente sul momento da catturare, eliminando quella voglia di scatto facile in cui fa cadere l’era digitale.”

L’alternarsi del mezzo di ripresa non è prerogativa di comodità, ma una continua sfida ad ottenere qualcosa di inatteso che lo rende allo stesso tempo autore e spettatore difronte il suo lavoro. La donna è l’essere umano che predilige perchè in essa riconosce sensualità e semplicità: La sua storia.