Digital photographyGallery

Gincana: journey to India between words and images

Gincana Cover 1024

“The Gincana is a race that engages participants in exercises of skill and dexterity, whose goal is to win overcoming bizarre evidence”

Meet the rich boys of Rotary in Delhi, take a 5-day train trip, living in a village in charge of reintegrating into society women who have been victims of violence, discover how spice are born and how they are produced in the Spices Park of Madhya Pradesh, watch a game of Koh Koh, understand how the LGBT community lives in a country where being homosexual is a crime and arriving in Mumbai to attend an Indian wedding.

These are the stories we will tell you, to try to bring back in the most sincere and spontaneous way possible some of the different sections of society in a world as wonderful as it is complicated, India, using two of the most powerful tools we have: words and images.

Have a good trip, to all of us.

Sara Teofilo (@saradigomma)

Content Specialist and founder of the Gomma Festival of Illustration, she deeply believes that living is seeing, sharing and telling. She has decided to leave for India not to find herself, but to return to being. And to discover wonderful stories.

Vittoria Lorenzetti (@vittilorenzetti)

Freelance photographer, she has worked for many years with various communication agencies in Milan, Turin and Novara. In 2013 she was selected as an emerging artist of ParaPhotò of Paratissima and from there she began to participate in various exhibitions and performances including “Public Art” in the former prison of Turin and the contemporary art exhibition “I Profili del Tempo” of Turin. In June 2015 she was selected for the Biennial of Photography in Milan “Lo stato dell’Arte”, while in May 2016 she took part in the 12th edition of the International Exhibition “Arte a Palazzo”, at the Galleria Farini Concept in Bologna.

ITA

“La Gincana è una gara che impegna i partecipanti in esercizi di abilità e destrezza, il cui obiettivo è quello di vincere superando prove bizzarre”

Incontrare i ricchi ragazzi del Rotary di Delhi, fare un viaggio in treno di 5 giorni, vivere in un villaggio che si occupa di reintegrare nella società donne che sono state vittima di violenza, scoprire come nascono e come vengono prodotte le spezie negli Spices Park del Madhya Pradesh, guardare una partita di Koh Koh, capire come vive la comunità LGBT in un Paese in cui essere omosessuali è reato e arrivare a Mumbai per partecipare ad un matrimonio indiano.
Queste sono le storie che vi racconteremo, per cercare di riportare nella maniera più sincera e spontanea possibile alcuni dei diversi spaccati della società di un mondo tanto meraviglioso quanto complicato, l’India, utilizzando due degli strumenti più potenti che abbiamo a disposizione: le parole e le immagini.
Buon viaggio, a tutti noi.

Sara Teofilo (@saradigomma)

Content Specialist e fondatrice del Festival d’illustrazione Gomma, crede profondamente che vivere sia vedere, condividere, raccontare. Ha deciso di partire per l’India non per ritrovarsi, ma per tornare ad essere. E per scoprire storie meravigliose.

Vittoria Lorenzetti (@vittilorenzetti)

Fotografa freelance, collabora da anni con diverse agenzie di comunicazione di Milano, Torino e Novara. Nel 2013 viene selezionata come artista emergente di ParaPhotò di Paratissima e da lì inizia a partecipare a diverse mostre ed esibizioni tra cui “Arte Pubblica” nell’ex carcere di Torino e la rassegna d’arte contemporanea “I Profili del Tempo” di Torino. Nel giugno del 2015 viene selezionata per la Biennale della Fotografia di Milano “Lo stato dell’Arte”, mentre nel maggio 2016 partecipa alla 12esima edizione della Mostra Collettiva Internazionale “Arte a Palazzo”, presso la Galleria Farini Concept di Bologna.

www.instagram.com/gincanaindiana